perjantai 5. lokakuuta 2012

Hääunia

Vaikka häihin on vielä aikaa sen hieman reilu 9 kk, pyörivät häät kovasti mielessä ja tulevat jopa uniin asti. Tähän asti unet ovat olleet sellaisia ettei niistä hirveästi ole jäänyt mitään mieleen, mutta tänään kun nukuin yövuoron univelkoja pois, näin kyllä sellaisen unen häihin liittyen, huh! 

Unessa mikään ei mennyt niin kuin piti. Ensinnäkin mun hääpuku oli sellainen, missä oli hyvin avoin selkä sekä sen verran läpinäkyvä että mekon alla piti käyttää jotain alustoppia/mekkoa. Hääpäivänä en kuitenkaan onnistunut löytämään sellaista toppia, joka olisi sopinut häämekon avoimeen selkään ja lopulta jouduin lainaamaan kaasoltani leopardikuvioista avoinselkäistä toppia, jota piti koko ajan vetää alaspäin ettei se näkyisi häämekon alta. Lisäksi hääpuku oli aivan liian lyhyt, helma ylsi juuri ja juuri nilkkoihin. Hääkenkinä mulla oli mun vanhat kulahtaneet mustat avokkaat. Sulhanenkin oli pukeutunut kusenkeltaiseen pukuun ja oli leikannut hiuksensa täysin kaljuksi. Lisäksi sulhanen pelleili koko seremonian ajan. Yksi ihana asia unessa kuitenkin oli, että sulho oli kyynelsilmin ottamassa morsianta vastaan. Tosin en tiedä tuliko kyyneleet ilosta vai surusta, sillä niin hirveä se mun puku siinä unessa oli. 

kuva: Google

Lisäksi mun hiukset oli aivan hirveät. Niitä oltiin vähän yritetty vaan laittaa, mutta hyvin epäonnistunein seurauksin. Kynsissä mulla oli vanhat lakat ja unessakin mietin, että miten tää kynsiasiakin pääsi täysin unohtumaan, unessakin kun olin tehnyt kunnon to do -listan. 

Vihkimisen oli tarkoitus alkaa vasta klo 18:00. Kirkkoon lähdimme 15 minuuttia myöhässä ja lopulta koko vihkiseremonia pääsi alkamaan yli 1,5 h myöhässä. Kaasoistani vain yksi ilmestyi paikalle ja hänkin oli pukeutunut kunnon glitterminimekkoon.

Kirkko oli ihan kamala ja siellä oli perinteisten kirkkopenkkien sijaan vaaleita satiinisohvia siellä täällä. Lisäksi pappi ei ollut se kenet halusimme ja kävimme kirkko-ohjelman läpi 2 minuuttia ennen vihkimisen alkamista. Lisäksi tuntui, että puolet vieraista puuttui. Kesken vihkimisen tuli tauko, jolloin ihmiset saivat poistua ulos tupakalle yms. 

kuva: Google

Meidän juhlapaikkaamme oli tullut tuplabuukkaus ja jouduimme keskenämme selvittämään miten juhlapaikan jakaisimme. Kaiken kruunasi se, että tämä toinen pariskunta oli todella ilkeä ja varsinkin morsiamen anoppi muistutti äkäistä Hannele Lauria. 

Huhhuh, olikohan jotain muuta vielä. Kaiken kaikkiaan uni oli aivan hirveä ja olin ihan pihalla kun heräsin ja mietin oikeasti, että eihän uni ollut totta. :D Kunnes tajusin, että thank god tässä on vielä 9 kk aikaa hoitaa ainakin unessa pieleet menneet asiat! 

Mites teillä, onko häät tulleet uniin asti? 

2 kommenttia:

  1. Anteeksi pilkunviilaus mutta mun täytyy korjata :D Teillä meinaan on näköjään sama hääpäivä kuin meillä eli vielä reilu 9kk vielä aikaa häihin ;)
    Mutta hui apua, kamalalta kuulostaa! :D Onneksi mulla ei ole ollut vielä tälläisiä painajaisia! Niitä odotellessa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpäs onkin! En tiedä miten oon taas omassa päässäni tän laskenu:) kiitos korjauksesta!

      Poista