maanantai 26. elokuuta 2013

Meidän hääpäivämme: Häätanssi

Noniin, jatketaan hääpäivän läpikäymistä taasen. Morsiusryöstön jälkeen vuorossa oli tosiaan häätanssi ja tässä vaiheessa iltaa ajattelin, että APUA miten nopeasti tää päivä menee! Häätanssi oli nimittäin meillä se, mihin loppui häiden virallinen osuus. 

Häätanssina meillä oli Johanna Iivanaisen ja Lenni-Kalle Taipaleen versio kappaleesta Romanssi. Olin bongannut tuon kappaleen jo 2 vuotta sitten, kun alettiin suunnittelemaan meidän häitämme ja loppuun asti se pysy parhaana vaihtoehtona. Ajattelin jossain vaiheessa, että selvisin tanssista ilman kyyneleitä, mutta kyllähän ne sieltä kappaleen loppupuolella taas tuli ja ihan kunnolla tulikin. :D Vaikka mä oonkin herkkä, niin tää hääpäivä sai musta ihan uudenlaisen herkkyyden kyllä esille! Mutta kuulin, että oli vieraillakin ollut itkussa pitelemistä - niin nais- kuin miespuolisilla.




























Meidän häätanssin jälkeen oli vuorossa toinen tanssi, johon meidän vanhemmat tulivat mukaan. Minä ja sulho jatkettiin tanssia yhdessä, mutta vanhemmat vaihtoivat keskenään pareja. Kappaleena meillä oli Akselin ja Elinan häävalssi, sillä se on ollut aikanaan sulhon vanhempien häävalssi.

Ei oltu etukäteen pahemmin harjoiteltu valssaamista sulhon kanssa, mutta ihan hyvin se kai meni.. :D Kappaleen loppupuolella mukaan tulivat myös sulhon isovanhemmat.








































































Kolmannessa kappaleessa minä tanssin isäni kanssa ja sulho taas mun äitini eli anoppinsa kanssa. Tässä vaiheessa myös kaikki vieraat saivat tulla mukaan! Kappaleena meillä oli John Denverin Annie's Song, joka kuuluu mun äidin lempparibiiseihin! 


 Näiden tanssien jälkeen pyydettiin vieraita tyhjentämään tanssilattia, sillä vuorossa olisi vielä yksi tanssi mutta siitä seuraavassa postauksessa lisää! Jotkut varmaan arvaavatkin ja tietävätkin mikä se on. ;) Videomatskua tulossa myös! 

Kuvat: Henri Pylväs. Ethän kopioi! 

2 kommenttia: